BIURO RZECZY
ZNALEZIONYCH
Starostwo Powiatowe w Sokółce
16-100 Sokółka, ul. Piłsudskiego 8
Wydział Zdrowia, Opieki Społecznej i Spraw Obywatelskich
III piętro, pokój 103
tel. (085) 7113908, 7110815
godziny pracy Biura
w poniedziałek od 10:00-15:00
w pozostałe dni od 9:00-14:00
Jeśli zgubiłeś coś wartościowego na terenie Powiatu Sokólskiego i
nie wiesz gdzie szukać sprawdź w Biurze Rzeczy Znalezionych, które
mieści się w budynku Starostwa Powiatowego w Sokółce.
Do Biura Rzeczy Znalezionych przyjmowane są do przechowania rzeczy
znalezione za wyjątkiem:
- rzeczy znalezionych w budynkach publicznych albo innych budynkach, w
pomieszczeniach otwartych dla publiczności oraz do rzeczy znalezionych
w środkach transportu publicznego- wówczas znalazca obowiązany jest
oddać rzecz znalezioną do zarządcy tego budynku lub pomieszczenia bądź
zarządcy środka transportu publicznego,
- sprzętu lub ekwipunku wojskowego, dokumentu wojskowego, broni,
amunicji, materiałów wybuchowych, aparatury radiowo - nadawczej,
dowodów osobistych, paszportów i innych dokumentów podróży, które
należy zgłosić do najbliższego posterunku policji.
Osoby oddające znalezione rzeczy do biura wypełniają krótki
formularz, który jest potwierdzeniem przyjęcia znaleziska.
Druk formularza jest dostępny:
- na poniższej stronie
- w Wydziale Zdrowia, Opieki Społecznej i Spraw Obywatelskich.
Osoby poszukujące rzeczy zgubionej i zgłaszające się do Biura
Rzeczy Znalezionych muszą określić:
- jaka rzecz (przedmiot) zastała zgubiona, opisać rzecz,
charakterystyczny wygląd bądź znaki szczególne,
- przedstawić dowody stwierdzające posiadanie zagubionej rzeczy (np.
dowód zakupu przedmiotu, numery seryjne, własne oznaczenia bądź opis
widocznych środków zużycia).
Rzeczy w Biurze Rzeczy Znalezionych przechowuje się przez okres 2
lat. Po tym czasie przechodzą na własność Skarbu Państwa.
DOKUMENTY DO POBRANIA:
1)
POŚWIADCZENIE ZNALEZIENIA RZECZY - wersja dokumentu w formacie MS
Word
2)
OŚWIADCZENIE O ODBIORZE RZECZY ZNALEZIONEJ - wersja dokumentu w
formacie MS Word
|